ΟΜΙΛΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ Π.Π.Σ.Π.Θ. 
ΔΡΑΣΗ ΕΤΕΡΟΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ 2013 - 2014 


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

1. Ετεροπαρατήρηση στο πλαίσιο του σχεδιασμού αλλά και της αποτίμησης έργου του Ομίλου στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

2. Ετεροπαρατήρηση στο πλαίσιο της συνεργασίας των Ομίλων Δημιουργικής Γραφής, Ρητορικής - Δημοσιογραφίας και Θεάτρου, που σχεδιάζεται για την επόμενη σχολική χρονιά, αλλά και στο πλαίσιο της συνεργασίας του Ομίλου Δημιουργικής Γραφής και Ορχήστρας που πραγματοποιήθηκε την τρέχουσα σχολική χρονιά.

3. Ετεροπαρατήρηση στο πλαίσιο της συνδιδασκαλίας (co-teaching) των εκπαιδευτικών του Ομίλου.


ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

1. Η ετεροπαρατήρηση υπήρξε παλαιότατη πρακτική του Π.Π.Σ.Π.Θ. Όσον αφορά τον Όμιλο Δημιουργικής Γραφής του Σχολείου, λειτούργησε πέρυσι (2012-2013) σε συνεργασία με το Δημοτικό: για ένα δίμηνο εκπαιδευτικός του Δημοτικού παρακολούθησε συστηματικά την διδάσκουσα στον Όμιλο Δημιουργικής Γραφής. Ο ενθουσιασμός για την αποτελεσματικότητα της αξιοποίησης της δημιουργικής γραφής ως καινοτόμου εργαλείου παραγωγής λόγου από τους μαθητές οδήγησε στη συμμετοχή της εκπαιδευτικού στη δυναμική ομάδα του Ομίλου Δημιουργικής Γραφής του Σχολείου την επόμενη σχολική χρονιά (2013-14).

2. Ο Όμιλος αξιοποίησε το εργαλείο της ετεροπαρατήρησης, καθώς και τη μέθοδο της συνεργατικής διδασκαλίας (co-teaching), για να καταλήξει σε συμπεράσματα σχετικά με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του Προγράμματος Σπουδών του Ομίλου στα τέσσερα τμήματά του, για να καταγράψει σκέψεις, προτάσεις και προοπτικές για την επόμενη σχολική χρονιά και να σχεδιάσει συνεργασίες με εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο της συνεργασίας των Ομίλων του Σχολείου.

3. Οι διδάσκουσες και ο εξωτερικός συνεργάτης του Ομίλου παρατήρησαν αλλήλους κατά τη διδασκαλία τους σε διαφορετικά τμήματα (Οκτώβριος 2013 - Απρίλιος 2014) και συνεργάστηκαν μεταξύ τους κατά τη διδασκαλία στα τμήματα, στα οποία ήταν υπεύθυνοι στο ίδιο χρονικό διάστημα.

4. Η συνεργατική διδασκαλία επεκτάθηκε: κλήθηκαν να συνεργαστούν με τον Όμιλο εξειδικευμένοι εξωτερικοί συνεργάτες, ως επί το πλείστον απόφοιτοι του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Δημιουργικής Γραφής του ΠΔΜ, αλλά και συγγραφείς, οι οποίοι ανέλαβαν εργαστήρια δημιουργικής γραφής στα επιμέρους τμήματα και παρατήρησαν ως εξωτερικοί παρατηρητές τους διδάσκοντες κατά τη διδακτική πράξη. 

5. Η διδακτική ομάδα του Ομίλου Δημιουργικής Γραφής του Π.Π.Σ.Π.Θ. συμφώνησε ομόφωνα στην τελευταία συνεδρίαση της ομάδας (18 Μαρτίου 2014) ότι οι διδασκαλίες των συναδέλφων που παρατήρησαν οι διδάσκοντες λειτούργησαν:

α. ως περαιτέρω έμπνευση για τον σχεδιασμό εκπαιδευτικού υλικού, 

β. ενίσχυσαν τους δεσμούς της ομάδας και 

γ. έθεσαν τις βάσεις για την ανανεωμένη λειτουργία του Ομίλου και την ευρύτερη συνεργασία Ομίλων του Σχολείου την επόμενη σχολική χρονιά.



Θεσσαλονίκη, 19 Μαρτίου 2014


Σοφία Νικολαΐδου, συντονίστρια Ομίλου, διδάσκουσα
Μαρία Κούντη, διδάσκουσα
Αλεξάνδρα Μαυρίδου, διδάσκουσα
Κατερίνα Μεταξωτού, διδάσκουσα
Γιώργος Ρουβάς, εξωτερικός συνεργάτης